Tuesday, June 1, 2010

berangan berpelamin angan.

hiasan.

tadi usha-usha shoppingblog faveret, punya la lama tak singgah, owner dia dah kahwin rupanya, 29 & 30 Mei aritu. fuhh. serius gempak wedding ceremony dia wa cakap sama luu! hehehe. gempak sebab dia 'gojes' sangat, and tema wed day tu sangat kreatif. khemah-khemah suma colour pink-putih, but baju pengantin purple. fuhh. cun. cun. dan cun. lagi satu, lagi satu, masa bride and groom berarak, ada bubbles terbang-terbang. wahh! cantikk. even takde time tuhh, bole imagine taw! sebab memang kuat berangan kan. hehehe. tak percaya? tak percaya tengok sendiri la! nah, klik sendiri, Radiusite.

sebut pasal berangan ni kan, alang-alang da terpesona tengok gambar-gambar wedding kan, mula la tergedik nak imagine wedding sendiri nanti macam mana. hahaha. but well, tak salah kan? kan? i'm 20 already. haha. bajet dah cukup besar. hee. macam ni, macam ni, kita imagine sama-sama la, tapi kau, kau punya la, aku, aku punya la! hehehe. okay, start!

tak perlu grand wed sangat kot, bazir jek. macam most artis-artis Malaysia tercinta ni, tak sebut siapa, masing-masing tahu kan? wedding sikit punya gempak, pastu cerai jugakk. bukan nak nafi, perhaps memang sudah takde jodoh kan, but still, it is a waste! ehh, cukupp. siapa aku nak judge lebih-lebih. hehe. hal mereka, biarkann. back to the angan-angan, buat kat rumah Astana Hijau ni jek, cukup besar dah ni. sampai tak larat nak kemas. hehe. tema warna? i'm really into green of course, but nak macam yang atas tu, persalinan colour gold gitu! hahaha. dark green, then gold terpancar-pancar. just the bride and the groom. weee. my side la, side si kekasih halal, lantak dia lah. haha. sahh, berangan kuat! err, you all pulak? ;p

persalinan. gold of course. yang ni, tak boleh imagine lagi, yang penting, kain belakang labuh-labuh gitu. haha. crown tak payah besar and serabut. si kekasih halal, asal segak and kemas. make up? nak sangat dapat sentuhan kak Awin. hehe. tapi, macam tak layak je kan. make up artis tu! fuhh. angan-angan. takpe, mak andam laen masih ada, cuma cukup la nipis-nipis jek. tak perlu macam opera cina. bride yang atas sekali tu sentuhan kak Awin lah. cun kan? kan? tapi dia memang dah original cun. so, makin melecun la.hehehe.

and then, and then, pelamin! tak kisah sangat design macam mane, tapi tak perlu banyak sangat bunga-bunga, semak jekk. bunga pulak, nak yang freshh dari ladang. hehehe. tak perlu berselirat sana sini, tombak besi bagai, senang cite, simple sudahh. tapi yang paling nak kan, kerusi tu colour dark green and, and berbentuk unik. sahh, Ikea la tempat yang akan dituju! hehehe. takpun, suruh abah buat, ibu jahit. fuhh, sendiri mahu kahwin, parents jugakk yang disusahkan. hailaa. tak boleh, tak boleh, cancel, ikhtiar kemudian. you all?

pernah orang buat, berarak naik gajah lah, naik kuda lah, naik vespa lah, naik tandu lah, naik apa ntah lagi, tapi kan, aku tak nak naik apa-apa, pebarang, nak suruh si kekasih halal dukung. hehehe. baru sweet kan? keh keh keh. nasib la siapa pun dikau. takpe, aku 'kecik' jek. haha. then, then, nak jugak ada bubbles! tak kira la kan, tiru pun tiru lah! sebab sweet satu hal, if duk tabur-tabur, campak-campak kelopak bunga, satu dah macam style bollywood, satu lagi buat sepah jekk! sape nak kemas nanti?? aku sure malas dah. hehehe.

simple tapi happening and diberkati, haa, itulah kesimpulannya. bab hantaran suma itu, tak perlu diangankan rasenya. wait, wait, photographer? satu hal nih, kawan-kawan ramai gak yang kenal buat bisnes ni, then which one ek? sape bagi paling reasonable or murahh la aku choose! hehehe. outdoor photo nanti yang aku paling suka. hee. sebab boleh jalan-jalan pakai baju pengatin, seiring dengan si kekasih halal. boleh show off dekat budak-budak muda yang over showed kekasih tak halal mereka. destinasi area-area terdekat sudahh. tapi sweet jugak kan if shoot at where you meet your soul mate for the first time. kan?

okayy. puas dah berangan, nampak perfect, takde cacat cela, tapi disebalik majlis itu, jangan lupa, modal yang diperlukan. nak kerusi unik konon. bubbles lagi. door gift lagi, catering, upah san, upah sini, sewa itu, sewa ini, invitation, fuhh. semua itu harus dikira ya! so, tak payah duk berangan pasal kahwin lagi, belajar pun tak tentu habis, sudah berangan itu ini. tapi kan, aku perempuan, takpe la kan? hehehe. ops, terlebih sudah! keh keh keh.

tambah tolak bahagi, fuhh, at least rm 20k jugak kena prepare kan? itu pun yang biasa-biasa. kalau yang macam aku angankan? gagaga~

but, keramaian itu, tak lebih dari adat warisan, untuk mengumumkan perkahwinan, so takde fitnah bukan-bukan. akad nikah itu yang wajib. so, malas nak celoteh panjang-panjang lagi, sendiri boleh fikir, kan? ehh, mase akad nikah, nak tema warna apa ek? ehehehe!

*sape yang terberangan jugak tu, share la angan-angan anda. tak kan takde. hee. ;p


"Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, "Beritahulah kepada orang ramai akan nikah ini dengan pukulan gendang dan rebana". (riwayat Ibnu Majjah)"




1 comments:

shaqueenna said...

syafi3~!!
aku nye wedding dah lme aku plan taw.
haha.
aku nk sume putih,then,dihiasi ngn rose merah.bunge idup,ok.
fuh~
:D
then,wedding aku ade 3 majlis.
1st,buat kt umh aku,2nd,umh kekasih halal aku 2 :D
3rd,aku nk wat kt taman,waktu malam.ps2,jemput sume member2 sahaje.
xtermasuk warga2 tua.
nie majlis formal utk member2,so,sume kne pkai formal la.
llki pkai blazer bagai.
pmpuan,erm..pndai2 korg la.
sweet~!!! :D
jgn tiru tau.
:P

Related Posts with Thumbnails