Thursday, October 21, 2010

bila dah hilang.

  • saya keliru dengan awak. awak panggil saya sayang. awak kata rindu. awak buat hati ini layu, lemah bila dengan awak. tapi awak tetap cakap saya kawan awak. kenapa ek?

  • tapi takpe. saya ok jek. sebab saya kan cool. even kadang-kadang sayu jugak hati ini. tergantung tanpa tali. cemburu tau tengok awak mesra dengan gurl lain. tapi nak buat macam mana kan, siapalah saya. alah, ayat touching pulak.

  • kesana kemari saya mesti ada di sisi awak. sebab memang saya sayang sangat kat awak kan, nak buat macam mana. awak sakit sikit waima bersin pun saya dah risau tahap dewa. bila awak outstation lagi tak boleh blah. macam separuh diri ni terbang entah ke mana.

  • dalam diam, setiap lepas solat, saya sentiasa berdoa dan berharap, agar dapat menjadi yang halal buat awak. memiliki awak, menjaga awak sepenuh hati, makan pakai kesihatan dan lain-lain. tapi, kuasa tuhan adalah segala-galanya. dalam sendu, saya tetap redha.

  • sekian lama pun, awak tetap macam ni. kian saya makan hati. menyintai tanpa memiliki itu sakit tau! pernah saya tanya hati ke hati, apa mahu mu? dan tak sanggup saya nak ulang jawapan awak. kini nekad sudah. sungguh-sungguh saya berdoa agar semua pesona awak mampu saya lupakan walaupun saya tahu ia amat payah.

  • takdir Yang Esa, petang itu, saya kemalangan. sebab kalut nak balik sebab awak mintak tolong. 3 hari saya koma. dalam koma, saya dengar suara awak merayu agar tak pergi tinggalkan awak. awak mintak saya kuat. untuk apa?

*********

  • "Maya dah sedar!". jeritan Hanim mencetus gerakan semua yang ada ke wad terlantar nya maya selama 3 hari. dalam payah, even pucat, Maya tersenyum. semua lega. semua ketawa syukur.

  • "Maya.. thanks God dear.." semua berpaling ke arah Naim. jejaka yang baru tiba itu kelihatan ceria dan tersenyum girang. namun senyuman tu mati apabila terdengar jawapan dari maya. "Awak siapa? mama.. papa.. who's he?". dan mereka yang lain berpandangan keliru.

  • Maya sihat. tapi tetap tak kenal Naim. sedikit pun memori tentang lelaki itu tidak ada. cuma rasa hatinya yang agak lain yang meyakinkan nya Naim pernah dikenali. namun, keadaan sudah berubah. tak sama dah. takde dah panggilan dari maya yang penuh caring untuk Naim. mesej good luck sebelum exam pun dah takde. apatah lagi ucapan selamat malam. dan beberapa ketika selepas tragedi Maya. baru Naim sedar, betapa dalam cintanya buat gadis itu hingga hidupnya tunggang langgang sebab dah kehilangan Maya.



*tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang telah pergi.


5 comments:

sueRAFE said...

punye feeling sue layan . igt cerita dy , rupanya .aduhh . hahaa btw nice one

syafi said...

ngehehehe.. thanx dear! :)
saje2 sebab thp bosan n blurr tgh tggi. haha

hatim hernandez said...

sabar oke.
sesungguhnya tuhan maha mendengar keluh kesah.aduan hamba trhadapnye.;D

syafi said...

HHMZ: hehe. okehh. ko jgn la komen. segan ak. hahaha~

ezzaty said...

heee..kak syafi ley tulis novel r..jiwangggg :P

Related Posts with Thumbnails